Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

zaterdag 7 juni 2014

Tussendoortje

Zo gaat dat bij mij dus vaker...
Naar de winkel voor een rolletje garen en een paar maasnaalden. Tot zover niks aan de hand ;-)
Maar dan zie een een bolletje garen liggen dat er wel grappig uitziet en die koop ik dus ook. Nog niet zo'n punt.. Thuisgekomen kijkt zo'n bolletje me dan vaak zo vragend aan dat ik het niet kan laten om er gelijk iets van te maken. Ben altijd zo benieuwd hoe het streeppatroon uitpakt.

Zo dus:


Voor de afwerking van deze setjes heb ik voor de sjaal en de col haar idee (klik) gebruikt om deze te maken van tricotstof. Supergoeie tip!

De twee setjes staan inmiddels te koop op Jora Poppenmode.
En op deze manier heb ik voortdurend "tussendoortjes". Gelukkig was dit maar een bolletje katoen van 50 gram, zodat ik nu weer verder kan met waar ik eigenlijk mee bezig was.

Groet, Joke.

3 opmerkingen:

  1. De "Alytsjaaltjes" doen het super!
    Gr H@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken dat virus. Wie zou me toch aangestoken hebben? De helft van mijn nieuwe bollen, de wollen, gaan tegenwoordig naar H@. Aan haar de eer om te kijken hoe de strepen worden. Maar soms vind ik dat jammer. Het ontdekken is zo leuk.
    Leuk idee om op dezelfde manier een col te maken van tricot. Die ga ik weer onthouden.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen