Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

zaterdag 8 juni 2013

Bijna-affo's, sokken en pyjamastof

Hier is weer een keer een rijtje zoals ik al HIER (klik) eens eerder plaatste. Een rijtje met kleertjes/setjes in de maak.
Soms moet er alleen nog een drukkertje op; een andere keer gaat het om een setje waarvan ik nog niet weet wat ik er eigenlijk verder mee wil of moet.
Kijk maar even mee:


  1. werd niet helemaal wat ik ervan verwachtte en staat sindsdien stoffig te worden.
  2. maakte ik gisteren en vraagt nog om drukkertjes en het stikken van de zoom.
  3. staat al maanden om een zwarte bodywarmer en bijpassende tas te wachten..
  4. shirtje vond ik leuk geworden, maar weet nu niet goed welke kleertjes er verder leuk bij staan.
    Nieuw! B583
  5. bijna klaar, nog drukkertjes achterop en een knoopje op het vestje
  6. nog drukkertjes aannaaien
  7. de eerder beschreven soktrui (Zie HIER). Op een rokje vond ik hem leuker staan dan op een lange broek. Maar toen? zwarte legging werd erg somber, maar deze rose is wel weer erg rose.... Bedacht ik gisteren dat lange kniekousen van hetzelfde materiaal als de trui misschien de oplossing waren. Zie plaatje rechts en oordeel zelf ;-)
  8. Dit setje staat er ook al langer. Gewoon omdat ik er nog niet blij van word...

Tja, en verder? Afgelopen week zijn er weer een paar enveloppen met kleertjes de deur uitgegaan; "moeten" er nog wat kleertjes op verzoek gemaakt worden, maar wilde ik ook even zelf met stofjes en patroontjes spelen... 

Misschien leuk om even te laten zien is mijn oogst van gisteren: bij de voordeelmarkt vond ik voor weinig geld leuke sokken voor nog meer soktruitjes èn twee overhemden (fors afgeprijsd vanwege verkleuring op de schouders) met het perfecte streepje voor pyjama's!
Ik ben er helemaal blij mee.






Mijn nieuwste aanwinst Cami vind het allemaal maar zózó, want die zit nog steeds in haar ondergoed te wachten op kleertjes....

Fijn weekend! Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten