Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

zaterdag 15 juni 2013

Alvast twee zomerjurkjes

B585
De pyama's van het vorige berichtje hebben drukkers en knoopjes gekregen en zijn inmiddels bij hun nieuwe eigenaar. Eigenlijk wil ik er nog wel graag een paar maken ...


Maar eerst (o.a.) het rijtje van het voorlaatste blog een beetje leger maken door aan wat setjes die laatste hand te leggen. Nr.7 was toen al klaar (B583) en nu is ook jurkje nr.2 klaar en komt op de site als B585.
Voor geïnteresseerden: deze laatste is gemaakt met een McCall's-patroon (6317).

B584
Tussendoor nog een jurk gemaakt van een Voguepatroon (9686) wat ik al eerder gebruikte. Het bovenlijfje van deze jurk is helemaal gevoerd.

Evenals het andere jurkje kan de moderne Barbie deze jurk ook aan, maar staat hij haar gewoon iets minder mooi vanwege de plattere boezem..... Tja, je hebt het of je hebt het niet :-)


En dan moet ik bekennen dat ik met de rest van het voornoemde rijtje verder nog niets gedaan heb. Misschien vandaag nog maar wat drukkertjes aanzetten?


Beneden op de bank ligt nog een truitje in wording dat ik van heel dunne Beijer glanskatoen op nld.1,5 brei; een nieuw materiaal voor mij, maar het lijkt me prima te bevallen dus je snapt het al: het kriebelt om hier wat meer kleuren van aan te schaffen.
En hier op mijn werktafel is het een min of meer geordende chaos waar ik heerlijk mee bezig ben. Kijk maar even mee:


Ook dit weekend zal ik me niet vervelen!
Fijn weekend. Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten