Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

donderdag 25 april 2013

Het vervolg op..

Het in het vorige log beschreven truitje is klaar en ik vind hem leuk geworden.
Al gaat hij dan niet in de verkoop (vanwege dat blauw dat erg afgeeft), natuurlijk mocht hij wel even geshowd worden voor de foto!


Uiteraard ben ik gelijk begonnen aan een volgend exemplaar, maar heb er nog geen nieuw garen voor gekocht. Er lag hier nog een bolletje gele Catania fine en een bolletje dunne, turquoise (Durable?) katoen nr.10 en daarmee eerst maar aan de gang om te kijken of die dunne Catania bevalt.


De dikte is in elk geval goed.. Ik vind het alleen wel jammer dat die nieuwere katoen gladder is dan de katoen vroeger was of lijkt dat alleen maar zo?
Maar misschien is dat (voor mij althans) een kwestie van wennen.
Denk dat ik vanmiddag toch maar wat kleurtjes van dit garen ga bestellen.

Nieuw garen kopen is altijd leuk toch? Gewoon doen alsof ik niets meer in huis heb om zomertruitjes van te breien ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten