Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

maandag 9 mei 2011

Zomerjurkje voor Barbie


Vanmorgen mezelf maar eens beziggehouden met het aannaaien van een behoorlijk aan drukkertjes. Ik heb nogal de neiging om kleertjes die zo goed als klaar zijn met een speld te sluiten om te kijken of de pasvorm goed is en waar de drukkertjes moeten komen om dan vervolgens de poppen met die bijna-klaar-kleertjes op de plank te laten staan en aan iets nieuws te beginnen. Tja...
 
Maar behalve dat ik mezelf vanmorgen weer aardig door mijn plastic drukkertjes voorraad heen heb zitten werken, heb ik ook iets afgemaakt dat ik graag even wil laten zien: een nieuw zomerjurkje voor Barbie! Helemaal blij ben ik met dit patroon dat ik op het Daniel Bingham weblog beschreven zag. Een bovenstukje van rekbare stof met een rok eraan van een leuk katoentje. Niet al te moeilijk om te maken, hoewel het (zoals altijd eigenlijk) toch wel weer wat tijdrovender was dan ik in eerste instantie dacht. Zeker het maken van bandje en strikje was niet in 5 minuten gepiept. Maar over het resultaat ben ik erg tevreden en heb dan ook al een paar andere stoffencombinaties liggen om hetzelfde jurkje nog in wat andere uitvoeringen te maken. Het is per slot van rekening NU de tijd voor zomerjurkjes, nietwaar?
 
 
Over andere kleertjes die ik de afgelopen tijd gemaakt heb (of nog mee bezig ben) de volgende keer meer. Dan wordt dat gelijk weer een update voor de website. Voor nu houd ik het bij een hele kleine preview:
 
 
groetjes, Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten