Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

vrijdag 18 maart 2011

Gebreide jasjes


Vandaag geen melding van nieuwe kleertjes op de site, maar wel kan ik laten zien hoe het okergeel/turquoise breisel van het vorige log geworden is. Ik was er al een beetje bang voor en inderdaad: het geheel is iets te krap..... Van een afstandje lijkt het nog wel aardig, maar van dichterbij is het niet echt mooi. Het trekt teveel helaas. Ook ben ik niet tevreden over de manier waarop ik de mindering gedaan heb; dat moet netter kunnen, zodat de schuine lijn wat mooier wordt, hoewel die nu misschien ook minder mooi is omdat de rok wat te strak is. Enfin, dit is 'em dus niet....
 
En ook was daar van de week nog een ander "experiment". Het fantasiegaren dat ik voor de gebreide jasjes op bijgaande foto heb gebruikt, lag al een poosje op een bestemming te wachten en toen ik dus een jasje bij StickatillBarbie zag dat op dikkere pennen dan nld. 2 werd gebreid, leek dat me hét patroon voor dit garen. Het rechter jasje heb ik precies volgens patroon gebreid en dat bleek aan de ruime kant te zijn. Staat wel leuk bij de Barbie met de scharnierende ellebogen, want die armen zijn wat langer.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Daarna hetzelfde patroon nogmaals gebruikt, maar nu hier en daar wat steken minder gemaakt. Ook de "drie-steken-recht-rand" weggelaten met de bedoeling het jasje een (gehaakt) bontrandje te geven.
En? Is het wat? Zelf vind ik deze jasjes eigenlijk wel leuk geworden.
 
De nieuwe kleertjes voor Ken, waar ik het in mijn vorige logje over had, laten nog even op zich wachten ...
 
Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten