Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

zaterdag 6 november 2010

Aan de slag met stukjes leer

Na een mail gestuurd te hebben, had ik dan gisteren de stukjes imitatieleer, die ik besteld had, in de bus. Helemaal de soepele kwaliteit die ik gehoopt had, alleen is het paars donkerder dan ik in gedachten had. Tja, blijft lastig wanneer je de kleuren niet in het echt ziet...  Maar niet getreurd! Het rood is geweldig en ik heb nu ook mijn zwarte leer om tasjes te gaan maken.
Eerst van paars (ja, dit is dus paars..) een vestje voor over de gebreide jurk (logje 1 nov) gemaakt om weer aan het materiaal te wennen. Staat wel leuk he? Nu nog afmaken met ketting, kousen of legging (paars? grijs?) en wellicht ook een tas.
Je merkt wel dat een setje niet een kwestie van een avondje werk is...


Rechts zie je de rode trui/jurk waarover ik in mijn vorige logje schreef. Ik denk dat ik hier straks "even" een grijze schoudertas met kabels bij brei. Moet ik wel zoeken of ik nog ergens wat niet te dik, grijs breigaren in de kleur van die kousjes heb... Vast wel!
  


Maar voordat ik de burostoel op mijn hobbykamer ga verruilen voor mijn hoekje van de bank beneden, éérst mezelf lekker in het zweet trappen op de hometrainer, want met al dat gefrutsel en gecomputer wil de broodnodige beweging er nog wel eens bij inschieten en daar voel ik me niet prettig bij!
Fijn weekend allemaal,
Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten